שכלית- פרסומת המבוססת על עובדות, נתונים וטיעונים הגיוניים.
מרכיבי הפניה השכלית:
1) הצגת עובדות התומכות ברעיון המרכזי של הפרסום או של טענת המכירה.
2) הבהרת היתרונות שצרכן יפיק מן השימוש במוצר.
3) יצירת עניין בעזרת מידע עובדתי שמוצג בצורה מושכת, כדי לעניין במוצר.
רגשית-פרסומת הפונה לרגש ומטרתה לשכנע ולשנות עמדה באמצעות רגשות כמו הומור, הפחדה ומסר מיני.
לדוגמא: פרסום מאיים משתמש בחרדה על מנת לשכנע את הצרכן שאם לא יקנה את המוצר ו/או יתנהג אחרת, יקרה לו משהו רע. הבעיה בפרסום זה הוא שלעתים החרדה גורמת לאנשים לפעול הפוך מהרצוי או להתעלם מהפרסומת.
בפרסומות זו ניתן לראות כי המסר שרוצים להעביר הוא ששוקולד פרה תמיד יעזור לך ויהיה איתך בכל דבר שתצטרך, במבחנים במשחקים עם חברים. פרסומות אלו פונות לכל יעד מבני נוער ועד אנשים מבוגרים, לכן פרסומות אלו פורסמו בטלוויזיה. פניית המסר היא הגישה שהמפרסם בוחר להעביר את המסר לצרכן לכן, בפרסומות זו ניתן לראות כי ישנה פניית מסר רגשית כיוון שהדרך לעורר את עניין הצרכנים היא באמצעות חוויות וריגושים כלומר כשמשחקים עם חברים או עושים מבחן הכי כדאי שיהיה שוקולד פרה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה