נשים בפרסומות לאורך השנים: תהליך של העצמה או חיזוק החיפצון.
תהליך החיפצון של נשים באה לידי ביטוי בפרסומות בעיקר דרך הצגת הופעתן, ניתן לראות שלרוב מקומן הוא מבטבח, הן נחשבות "מוחלשות" לעומת הגברים שנחשבים במעמד גבוהה יותר, אפשר לראות את ההבדל שהגברים מופיעים יותר כאנשי עסקים, עשירים,במכוניות יוקרה ותפקידן של הנשים הוא יותר לדאוג לבית , לבעל ולילדים.
גם מבחינת הליבוש והעמדה שלהן ניתן לראות תהליך של חיפצון, אפשר לראות שתמיד הנשים לבושות בבגדים מיניים, חושפניים שמושכים את העין של הגבר והאישה מוצגת רק כאובייקט מיני.
לעומת זאת, תהליך העצמה של נשים בא לידי ביטוי בפרסומות בכך שניתן לראות שמעמדה של האישה עלה לעומת העבר שהן היו נחשבות "מוחלשות", כמו כן בדוגמא זו רואים את עינבל אור שמייצגת את המין הנשי ורואים שגם אישה יכולה להיות אישה קרייריסטית ומצליחה. היא מוכיחה שלא רק גבר יכול להצליח בחיים אלא גם לנשים יש כוח ועוצמה.
לפי דעתי יש להעצים את ייצוגי הנשים בפרסומות,אני לא חושבת שהגברים יותר טובים מהנשים,
אין שום סיבה שכל הסטראוטיפים המינים יחולו אך ורק על הנשים.תהליך החיפצון של נשים באה לידי ביטוי בפרסומות בעיקר דרך הצגת הופעתן, ניתן לראות שלרוב מקומן הוא מבטבח, הן נחשבות "מוחלשות" לעומת הגברים שנחשבים במעמד גבוהה יותר, אפשר לראות את ההבדל שהגברים מופיעים יותר כאנשי עסקים, עשירים,במכוניות יוקרה ותפקידן של הנשים הוא יותר לדאוג לבית , לבעל ולילדים.
גם מבחינת הליבוש והעמדה שלהן ניתן לראות תהליך של חיפצון, אפשר לראות שתמיד הנשים לבושות בבגדים מיניים, חושפניים שמושכים את העין של הגבר והאישה מוצגת רק כאובייקט מיני.
לעומת זאת, תהליך העצמה של נשים בא לידי ביטוי בפרסומות בכך שניתן לראות שמעמדה של האישה עלה לעומת העבר שהן היו נחשבות "מוחלשות", כמו כן בדוגמא זו רואים את עינבל אור שמייצגת את המין הנשי ורואים שגם אישה יכולה להיות אישה קרייריסטית ומצליחה. היא מוכיחה שלא רק גבר יכול להצליח בחיים אלא גם לנשים יש כוח ועוצמה.
לפי דעתי יש להעצים את ייצוגי הנשים בפרסומות,אני לא חושבת שהגברים יותר טובים מהנשים,
זה מראה על תפיסת עולם ישנה של החברה שלנו ואני חושבת שיש לשנות את התפיסה הזאת שגברים יותר טובים מנשים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה