פרסומת- היא פעולת תקשורת המתרחשת בין המפרסם שמעוניין למכור מוצר,דימוי או שירות לבין הנמען שעשוי להיות צרכן פוטנציאלי, בתיווכם של פרסומאי ושל אמצעי התקשורת. שימושה העיקרי של הפרסומת היא העברת מידע שנחוץ לצרכן להשכלה כללית ולקבלת החלטות,מידע זה אמור להיות אמין, מדויק אובייקטיבי ובהיר אולם מבדיקה פשוטה ניתן לראות כי מאפייני הפרסומת אינן עונות על דרישות אלו, אחת הטענות המרכזיות נגד הפרסומת היא שיותר משהיא אינפורמטיבית היא מניפולטיבית זאת אומרת יותר משהיא מנסה ליידע היא מנסה להשיג את מטרותיה תוך פנייה לרגשות וניצול חולשות בדרכים שונות, פרסומת יוצרת פנטזיה,חלומות שלא התגשמו ודרך הפרסומת ניתן לחוש את התרבות בה היא נוצרת.

לדוגמה: במהלך כל הפרסומת בר מנסה לפתות את הגבר שישתה מכוס המים שבידה והיא נעזרת בגופה כדי לשכנע אותו. בסוף הפרסומת הגבר משתכנע. תפקידה של האישה הוא לשכנע את הגבר לשתות מהמים והיא עושה הכל כדי שזה יקרה. ניתן לראות כי זה מצולם במטבח - מקום המאפיין את מקומם הטבעי של הנשים בפרסומות רבות


אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה